AKTUALNOŚCI
Sprawozdanie z realizacji Programu z zakresu edukacji regionalno-patriotycznej, pt. „Mały Przedszkolak- Wielki Patriota” I półrocze roku szkolnego 2022/2023
środa, 15 lutego 2023 09:50
Sprawozdanie z realizacji Programu z zakresu edukacji regionalno-patriotycznej, pt. „Mały Przedszkolak- Wielki Patriota”
I półrocze roku szkolnego 2022/2023
W Przedszkolu Publicznym Nr 1 „Stokrotka” w Mrągowie realizowany jest program
z zakresu edukacji regionalno- patriotycznej, pt. „Mały Przedszkolak – Wielki Patriota”,
w grupach I- VII.
Program ma na celu:
- Kształtowanie miłości, szacunku i przynależności społecznej, postawy patriotycznej oraz tożsamości narodowej i regionalnej.
- Rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności rodzinnej, przedszkolnej, lokalnej i państwowej.
- Rozbudzenie zamiłowania do rodzimej przyrody.
- Wprowadzanie dzieci w świat polskich tradycji.
Opis działań:
Obszar I. „Rodzina tu wszystko się zaczyna”
- 1. „Rodzina razem się trzyma” – realizacja tematów kompleksowych na temat rodziny, usystematyzowanie wiadomości na temat własnej rodziny (moi rodzice, moje rodzeństwo, moi dziadkowie, moja bliższa i dalsza rodzina) poprzez rozmowy, pogadanki, przykłady z literatury, filmy edukacyjne, piosenki, wiersze, zabawy w odgrywanie ról, wykonywanie prac plastycznych, upominków dla najbliższych.
Tematy kompleksowe dot. powyższego punktu zostały zrealizowane we wszystkich grupach wiekowych, tj. I- VII.
Podjęte działania:
- prowadzenie zajęć z zakresu wspomagania rozwoju mowy, na które dzieci mogły przynieść zdjęcia z rodzinnych albumów i opowiadały o swojej rodzinie i tradycjach panujących
w domach dzieci, organizowaniu wystawy zdjęć,
- prowadzenie dyskusji dydaktycznych, zabaw ruchowych;
- wykonywanie prac plastycznych o tematyce rodzinnej, tj. upominki dla rodziców, babć
i dziadków, lepienie z masy solnej, pieczenie i ozdabianie pierników, wykonanie drzewa genealogicznego;
- nauka wierszy, piosenek i układów tanecznych;
- wprowadzanie zabaw: logopedycznych („Babcia sprząta mieszkanie”), zabaw z elementem dramy, słownikowych, słowotwórczych, pantomimicznych, zabaw z elementem arteterapii, dydaktycznych, zabaw matematycznych,
- czytanie bajek i opowiadań o rodzinie, układanie historyjek obrazkowych,
- „Pamiątki rodzinne”- realizacja działań z zakresu „Szkoła pamięta”- prezentacja pamiątek rodzinnych (zdjęcia, przedmioty), przekazywanych z pokolenia na pokolenie podczas warsztatów z rodzicami;
Sprawozdanie z realizacji Programu z zakresu edukacji regionalno-patriotycznej, pt. „Mały Przedszkolak- Wielki Patriota” Rok szkolny 2021/2022
środa, 15 lutego 2023 09:36
Sprawozdanie z realizacji Programu z zakresu edukacji regionalno-patriotycznej, pt. „Mały Przedszkolak- Wielki Patriota”
Rok szkolny 2021/2022
W Przedszkolu Publicznym Nr 1 „Stokrotka” w Mrągowie realizowany jest program
z zakresu edukacji regionalno- patriotycznej, pt. „Mały Przedszkolak – Wielki Patriota”,
w grupach I- VII.
Program ma na celu:
- Kształtowanie miłości, szacunku i przynależności społecznej, postawy patriotycznej oraz tożsamości narodowej i regionalnej.
- Rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności rodzinnej, przedszkolnej, lokalnej
i państwowej.
- Rozbudzenie zamiłowania do rodzimej przyrody.
- Wprowadzanie dzieci w świat polskich tradycji.
Opis działań:
Obszar I. „Rodzina tu wszystko się zaczyna”
- 1. „Rodzina razem się trzyma” – realizacja tematów kompleksowych na temat rodziny, usystematyzowanie wiadomości na temat własnej rodziny (moi rodzice, moje rodzeństwo, moi dziadkowie, moja bliższa i dalsza rodzina) poprzez rozmowy, pogadanki, przykłady
z literatury, filmy edukacyjne, piosenki, wiersze, zabawy w odgrywanie ról, wykonywanie prac plastycznych, upominków dla najbliższych.
Tematy kompleksowe dot. powyższego punktu zostały zrealizowane we wszystkich grupach wiekowych, tj. I- VII.
Podjęte działania:
- prowadzenie zajęć z zakresu wspomagania rozwoju mowy, na które dzieci mogły przynieść zdjęcia z rodzinnych albumów i opowiadały o swojej rodzinie i tradycjach panujących
w domach dzieci, organizowaniu wystawy zdjęć,
- prowadzenie dyskusji dydaktycznych,
- wykonywanie prac plastycznych o tematyce rodzinnej, tj. upominki dla rodziców, babć
i dziadków, wykonanie drzewa genealogicznego;
- nauka wierszy, piosenek i układów tanecznych;
- wprowadzanie zabaw: logopedycznych („Babcia sprząta mieszkanie”), zabaw
z elementem dramy, słownikowych, słowotwórczych, pantomimicznych, zabaw
z elementem arteterapii, dydaktycznych, zabaw matematycznych,
- czytanie bajek i opowiadań o rodzinie, układanie historyjek obrazkowych,
Sprawozdanie z realizacji programu ekologicznego „Każdy przedszkolak mały i duży, dba o przyrodę i przyrodzie służy” rok szkolny 2022/2023 (I półrocze)
środa, 15 lutego 2023 09:34
Sprawozdanie z realizacji programu ekologicznego
„Każdy przedszkolak mały i duży, dba o przyrodę i przyrodzie służy”
rok szkolny 2022/2023 (I półrocze) - zbiorówka
ENERGIA
MY ENERGIĘ OSZCZĘDZAMY – WAS DO TEGO NAMAWIAMY
W ramach realizacji obszaru ENERGIA dzieci poznały różne jej źródła oraz sposoby oświetlania pomieszczeń dawniej i dziś np. zajęcia pt. „Od łuczywa do żarówki”. Odwiedziły pomieszczenia administracyjne i gospodarcze przedszkola, dowiedziały się co to jest prąd i jak pracuje licznik pomiaru prądu. Gościły pracownika gospodarczego przedszkola, który opowiedział skąd się bierze prąd, zapoznał z alternatywnymi źródłami energii oraz pokazał jak bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych. Wspólnie z nauczycielkami szukały sposobu na zmniejszenie strat ciepła w przedszkolnych salach. Po przeprowadzonej burzy mózgów dzieci ustaliły sposoby oszczędzania energii w domu i przedszkolu. W grupach starszych po obejrzeniu filmu edukacyjnego przeprowadzono dyskusję nt odnawialnych źródeł energii i ich pozytywnego wpływu na klimat. Zainspirowane tematyką, tworzyły hasła przypominające o oszczędzaniu energii, wykonywały prace plastyczne. Powyższa tematyka została zrealizowana w grupach IV – VII.
WODA
Z PRZYRODĄ CHCESZ ŻYĆ W ZGODZIE? – POMYŚL O WODZIE! OSZCZĘDZAJ KROPELKI, TO KŁOPOT NIEWIELKI.
W ramach obszaru WODA dzieci dowiedziały się skąd się bierze woda w kranie, a także poznały jej obieg w przyrodzie. Wraz z pracownikiem gospodarczym przedszkola śledziły drogę rur kanalizacyjnych w przedszkolu. Dzieci, „wędrując” po globusie poznały zasoby wody, a także zrozumiały dlaczego należy ją oszczędzać. Prowadząc liczne zabawy badawcze (np. „Ile wody jest w warzywach?, „Co pływa, a co tonie?”, „Stany skupienia wody”), a także bezpośrednie obserwacje, dzieci poznawały w ciągu pierwszego półrocza stan skupienia wody, a także jej właściwości fizyczne, słuchały jej dźwięków, tworzyły wodną muzykę oraz malowały wodne obrazy. W oparciu o opowiadania, ilustracje dzieci poznały ekosystemy wodne, a także destruktywną działalność człowieka. Zrozumiały jakie znaczenie ma woda w funkcjonowaniu każdego żywego organizmu. Codzienne zabiegi higieniczne stworzyły okazję do uwrażliwiania dzieci na potrzebę oszczędnego gospodarowania wodą. Powyższa tematyka została zrealizowana w grupach IV – VII. Do realizacji w drugim półroczu zostały następujące zagadnienia:
Sprawozdanie z realizacji Programu z zakresu edukacji ekologicznej, pt. „KAŻDY PRZEDSZKOLAK MAŁY I DUŻY DBA O PRZYRODĘ I PRZYRODZIE SŁUŻY” Rok szkolny 2021/2022
środa, 15 lutego 2023 09:14
Sprawozdanie z realizacji Programu z zakresu edukacji ekologicznej,
pt. „KAŻDY PRZEDSZKOLAK MAŁY I DUŻY DBA O PRZYRODĘ I PRZYRODZIE SŁUŻY”
Rok szkolny 2021/2022
W Przedszkolu Publicznym Nr 1 „Stokrotka” w Mrągowie realizowany jest program
z zakresu ekologii, pt. „Każdy przedszkolak mały i duży dba o przyrodę i przyrodzie służy” w grupach I- VII.
Celem głównym programu jest kształtowanie u dzieci właściwej postawy wobec środowiska przyrodniczego poprzez aktywizowanie wychowanków w bezpośrednim kontakcie z przyrodą, a także kształtowanie takich zachowań, jak poczucie moralnej odpowiedzialności za stan otaczającego nas środowiska, empatii, troski i życzliwości w stosunku do zwierząt oraz dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
„ENERGIA”
„ MY ENERGIĘ OSZCZĘDZAMY – WAS DO TEGO NAMAWIAMY”
W ramach realizacji obszaru ENERGIA dzieci poznały różne jej źródła oraz sposoby oświetlania pomieszczeń dawniej i dziś. Odwiedziły pomieszczenia administracyjne i gospodarcze przedszkola, dowiedziały się co to jest i jak pracuje licznik pomiaru prądu,. Gościły pracownika gospodarczego przedszkola, który opowiedział skąd się bierze prąd, zapoznał z alternatywnymi źródłami energii oraz pokazał jak bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych. Wspólnie z nauczycielkami szukały sposobu na zmniejszenie strat ciepła w przedszkolnych salach. Po przeprowadzonej burzy mózgów dzieci ustaliły sposoby oszczędzania energii w domu i przedszkolu. W grupach starszych przeprowadzono dyskusję nt odnawialnych źródeł energii i ich pozytywnego wpływu na klimat. Przedszkolaki w ramach jednostek tematycznych prowadziły obserwacje i zabawy badawcze np. „Gdzie gromadzi się prąd? – zabawa badawcza z wykorzystaniem baterii; śledziły, „którędy ucieka ciepło z przedszkola”. Zainspirowane tematyką, tworzyły hasła przypominające o oszczędzaniu energii, wykonywały prace plastyczne.
Powyższa tematyka została zrealizowana w grupach III-VII
„WODA”
„Z PRZYRODĄ CHCESZ ŻYC W ZGODZIE? – POMYŚL O WODZIE! OSZCZĘDZAJ KROPELKI, TO KŁOPOT NIEWIELKI”
W ramach obszaru WODA dzieci dowiedziały się skąd się bierze woda w kranie, a także poznały jej obieg w przyrodzie. Wraz z pracownikiem administracyjnym przedszkola śledziły drogę rur kanalizacyjnych w przedszkolu. Dzieci, „wędrując” po globusie poznały zasoby wody, a także zrozumiały dlaczego należy ją oszczędzać. Prowadząc liczne zabawy badawcze (np. „Woda i olej?, „Co pływa, a co tonie?”, „Woda i detergenty”), a także bezpośrednie obserwacje, dzieci poznawały w ciągu całego roku stan skupienia wody, a także jej właściwości fizyczne, słuchały jej dźwięków, tworzyły wodną muzykę oraz malowały wodne obrazy. W oparciu o opowiadania, ilustracje dzieci poznały ekosystemy wodne, a także destruktywną działalność człowieka. Zrozumiały jakie znaczenie ma woda w funkcjonowaniu każdego żywego organizmu. W marcu, wszystkie przedszkolaki uroczyście obchodziły Światowy Dzień Wody.
Dla każdego coś ciekawego! Krótkie, praktyczne i przydatne porady w formie artykułów dla każdego rodzica
poniedziałek, 13 lutego 2023 13:04
Sieć jak narkotyk
Przedszkolak bezpieczny w sieci
Jak rodzice wpływają na emocje swoich dzieci?
Jak przedszkolak może przetrwać jesienno-zimowy czas.
Czy moje dziecko ma zaburzenia integracji sensorycznej? Jak mu pomóc?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE- KSIĄŻKA KONTRA TECHNOLOGIA
Mądre wychowanie dzieci
WSPIERAJ! NIE WYRĘCZAJ! - CO OZNACZA SAMODZIELNOŚĆ U PRZEDSZKOLAKA?
Matematyka dla 3, 4 -latków
Rodzeństwo- co można zrobić, by poprawić relacje?
JAK ZDROWO ZACHĘCAĆ DO JEDZENIA NIEJADKA
By niejadek zjadł… gdy dziecko cierpi na brak apetytu
Kreatywność – najważniejszy talent dziecka
Mutyzm wybiórczy (selektywny)
Najbardziej rozkojarzone dziecko w grupie, czyli problemy z koncentracją uwagi
Zachowania i emocje dziecka, które rozpoczyna przygodę z przedszkolem
Zachowania i emocje dziecka, które rozpoczyna przygodę z przedszkolem
4 PRZYKAZANIA DLA RODZICÓW PRZEDSZKOLAKA
KILKA SPOSOBÓW NA PRZEDSZKOLNEGO NIEJADKA
JAK MÓWIĆ, ŻEBY MALUCHY NAS SŁUCHAŁY
AGRESJA U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM- JAK SOBIE Z NIĄ RADZIĆ?
Wychowanie do wartości
W jaki sposób dbać o sprawność fizyczną starszych przedszkolaków
Wspieranie rozwoju dziecka młodszego do realizacji obowiązku szkolnego w kontekście nauczyciela i rodzica
CUKIER W DIECIE DZIECKA
JAK KSZTAŁTOWAĆ NAWYKI ŻYWIENIOWE U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Jak wspomagać dziecko w rozwoju zdolności do skupienia uwagi?
Profilaktyka logopedyczna i wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym
MASAŻYKI CZYLI UCZYMY SIĘ BLISKOŚCI
Jedzenie ma znaczenie czyli czy wiesz, co je twoje dziecko?
CZEGO BOJĄ SIĘ DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM?
Zdrowe odżywianie dzieci w wieku przedszkolnym
INTELIGENCJA EMOCJONALNA U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
POCZYTAJ MI MAMO, POCZYTAJ MI TATO – DYLEMAT RODZICÓW, CZYLI JAKĄ WYBRAĆ KSIĄŻKĘ
GIMNASTYKA DLA JĘZYKA Z MAMĄ I TATĄ
Przyczyny i konsekwencje zachowań agresywnych dzieci
O oszczędzaniu energii w domu i środowisku lokalnym
Jak uczyć dzieci proekologicznych postaw?
JAK WYCHOWAĆ MAŁEGO EKOLOGA
7 podpowiedzi, jak uczyć dzieci patriotyzmu
Kursy dla ósmoklasistów
wtorek, 17 stycznia 2023 07:35
Dzięki staraniom Burmistrza Miasta Mrągowa - Pana Stanisława Bułajewskiego uczniowie klas 8 mogą skorzystać w preferencyjnych cenach z kursów przygotowujących do egzaminu kończącego edukację w szkole podstawowej z zakresu matematyki, języka polskiego i języka angielskiego. Kursy składają się z 25 godzin lekcyjnych (jeden przedmiot) prowadzonych w formule online (1 x w tygodniu).
Kursy są organizowane przez Fundację Miasto, powołaną przez Związek Miast Polskich, i jej partnera Lecturus Spin-off Uniwersytetu Warszawskiego, z którymi Miasto podpisało porozumienie.
Lekcje odbywają się na platformie e-learningowej w formie wykładów i ćwiczeń przy wsparciu nauczyciela, z wykorzystaniem różnego rodzaju aplikacji i materiałów multimedialnych dedykowanych konkretnym przedmiotom, z dostępem do VOD z minionych lekcji. Uczniowie mają do wyboru 3 przedmioty egzaminacyjne. Podczas zajęć zostaną omówione kluczowe zagadnienia egzaminacyjne, a uczniowie poznają strategie rozwiazywania zadań egzaminacyjnych.
Zajęcia są prowadzone przez certyfikowanych trenerów oświaty, najlepszych nauczycieli z całego kraju, laureatów konkursu Nauczyciel Roku z doświadczeniem w prowadzeniu zajęć online. Kursy są realizowane zgodnie z podstawą programową Ministerstwa Edukacji i Nauki z wykorzystaniem systemu najwyższej jakości technologicznej i najwyższym poziomie bezpieczeństwa Cisco Webex.
Dzięki nawiązanej przez Burmistrza Miasta Mrągowa współpracy z Fundacją Miasto dla uczniów mrągowskich szkół udało się wynegocjować bardzo konkurencyjny i atrakcyjny upust od ceny podstawowej kursu w wysokości aż 75%. Wówczas cena za kurs (jeden przedmiot) wyniesie 218,75 zł przy cenie podstawowej za kurs 875 zł.
Szczegóły zakupu: www.lecturusjunior.pl
Zachęcamy do skorzystania.
Mikołajki 2022
poniedziałek, 02 stycznia 2023 10:26
Mikołajki w Przedszkolu „Stokrotka”
„6 grudnia – jak dobrze wiecie,
Święty Mikołaj chodzi po świecie.
Dźwiga swój worek niezmordowanie
i każde dziecko prezent dostanie.
A kiedy rozda już prezenty,
wraca do nieba uśmiechnięty”
6 grudnia już tradycyjnie Mrągowscy MotoMikołaje ze Stowarzyszenia Miłośników Motocykli Zabytkowych ŁAPA Mrągowo odwiedzili Dzieci z Przedszkola „Stokrotka”. Mikołaje obdarowali cukierkami nasze Szkraby i przekazali wspaniałe słodkości na ręce Pani Dyrektor Przedszkola Elżbiety Połomki, co wywołało ogrom uśmiechu na twarzach dzieci. Przedszkolaki z radością śpiewały piosenki Mikołajom, dodatkowo każda z grup przygotowała naszych gościom podarunek w postaci własnoręcznie wykonanych laurek. Oczekiwana cały rok wizyta minęła w bardzo miłej atmosferze i przyniosła naszym maluchom wiele radości. Dzień ten na długo pozostanie w pamięci wszystkich przedszkolaków. Cieszymy się, że MotoMikołaje o nas pamiętali i czekamy na ich wizytę w przyszłym roku. Odwiedziny wyjątkowych gości wprowadziły wszystkich w radosny klimat Świąt Bożego Narodzenia.
To był cudowny dzień!
Opracowała: Julita Mantei
Więcej artykułów…
Strona 1 z 33