RYTM DNIA
RYTM DNIA
Dzieci młodsze
6.00 – 7.00 Schodzenie się dzieci w grupie I „Krasnale”. Zajęcia opiekuńcze, zabawy swobodne.
7.00 - 8.00 Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym, zabawy integrujące grupę.
8.00 – 8.10 Poranne zabawy ruchowe/zabawy z wykorzystaniem założeń metody integracji sensorycznej.
8.10 – 8.20 Zabawy logopedyczne.
8.20–8.30 Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30–8.50 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków żywieniowych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
8.50 – 9.00 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Nauka mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, mycia zębów.
9.00 – 9.40 Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Zajęcia języka angielskiego
9.40 –10.15 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
10.15–10.25 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków).
10.25–11.25 Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia ruchowe, spacery, wycieczki – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11.25-11.35 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
11.35-12.05 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką), kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.05-12.20 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu-nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby.
12.20-14.00 Relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
14.00-14.10 Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.10-14.25 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.25-15.30 Zabawy muzyczne, ruchowe zabawy z wykorzystaniem założeń metody integracji sensorycznej, zabawy w sali według zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne, układanki, oglądanie książek, praca indywidualna i zespołowa o charakterze wyrównawczo – stymulującym. Prace porządkowe. Rozmowy z rodzicami.
15.30-16.30 Rozchodzenie się dzieci w grupie I „Krasnale”. Zabawy swobodne.
Ramowy rozkład dnia opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. z dnia 24 lutego 2017r. poz. 356).
RYTM DNIA
Dzieci starsze
6.00 – 7.00 Schodzenie się dzieci w grupie I „Krasnale”. Zajęcia opiekuńcze, zabawy swobodne.
7.00 - 7.50 Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym, zabawy integrujące grupę.
7.50 -8.10 Poranne zabawy ruchowe z wykorzystaniem założeń metody integracji sensorycznej.
8.10 – 8.20 Zabawy logopedyczne.
8.20 – 8.30 Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, czynności higieniczne
i samoobsługowe w łazience.
8.30 – 8.50 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków żywieniowych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie
8.50-9.00 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9.00-10.00 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą
w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych
i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Zajęcia języka angielskiego.
10.00-10.20 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
10.20-10.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (ubieranie się, nauka zapinania guzików, suwaków, wiązania sznurowadeł).
10.30-11.30 Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, spacery, wycieczki- poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych.
11.30-11.40 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
11.40-12.10 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (łyżką, nożem i widelcem), kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.10-12.20 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu.
12.20-12.40 Relaks, słuchanie bajek, muzyki- wyciszenie.
12.40-14.00 Zabawy ogólnorozwojowe, praca indywidualna i zespołowa o charakterze wyrównawczo-stymulującym.
14.00-14.10 Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.10-14.25 Podwieczorek- kultura spożywania posiłków.
14.25-15.30 Zabawy muzyczne, zabawy ruchowe z wykorzystaniem założeń metody integracji sensorycznej, zabawy w sali według zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne, układanki, oglądanie książek. Prace porządkowe. Rozmowy z rodzicami.
15.30-16.30 Rozchodzenie się dzieci w grupie I „Krasnale”. Zabawy swobodne.
Ramowy rozkład dnia opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. z dnia 24 lutego 2017r. poz. 356).