1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
|
Adaptacja dziecka w przedszkolu
- realizacja programu adaptacyjnego
Organizacja spotkań z rodzicami
- zapoznanie rodziców z dokumentacja przedszkola, programem wychowania przedszkolnego, podstawą programową, rozkładem dnia oraz rozkładem zajęć,
- wybór rady grupy i Rady Rodziców,
- zatwierdzenie ramowego rozkładu dnia w grupach młodszych i starszych,
- ubezpieczenie dzieci,
Poznanie środowiska wychowawczego każdego dziecka oraz jego ogólnego rozwoju celem jednokierunkowości oddziaływań domu i przedszkola
- ankieta informacyjna o dziecku,
- obserwacja dzieci,
- założenie „Kart obserwacji dziecka”,
- ogólne zebranie z rodzicami – przedstawienie działań wychowawczych i dydaktycznych,
- prowadzenie rozmów z rodzicami na temat dziecka – uwagi, wnioski z obserwacji, wymiana informacji,
Rozbudzanie świadomości pedagogicznej rodziców
- udostępnienie literatury,
- porady i wskazówki praktyczne na tablicy dla rodziców,
- zamieszczenie na tablicach grupowych zamierzeń wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczych na dany miesiąc,
Poszukiwanie efektywnych sposobów komunikacji z rodziną
- zapraszanie rodziców na zajęcia otwarte, uroczystości grupowe, przedszkolne,
Organizowanie Pomocy Psychologiczno -Pedagogicznej
- współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną,
- konsultacje z nauczycielem – informowanie rodziców o możliwości korzystania z usług poradni psychologiczno – pedagogicznej,
- włączenie rodziców do terapeutycznej pomocy dzieciom,
- prowadzenie przez terapeutę zajęć korekcyjno –kompensacyjnych,
- umożliwienie rodzicom udziału w zajęciach wspomagających rozwój dziecka,
- spotkania z rodzicami dzieci uczęszczającymi na zajęcia logopedyczne,
- współdziałanie nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci ,
Podejmowanie wspólnych działań kształtujących szacunek do każdego człowieka, jego godności osobistej, tolerancję dla inności, sprawiedliwość oraz inne uniwersalne wartości
- wdrażanie do podporządkowywania się ustalonym normom postępowania w grupie rówieśniczej,
- wyrabianie nawyków kulturalnych, prawidłowego zachowania się w stosunku do dorosłych i rówieśników,
- współpraca z Zespołem Szkół Specjalnych,
Promowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia w zakresie
- czynności samoobsługowych,
- dbania o porządek w najbliższym otoczeniu,
- bezpieczeństwa,
Czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci, przestrzeganie przepisów bhp, i p.poż. oraz przepisów ruchu drogowego
- kontrolowanie zabawek i sprzętu pod kątem bezpiecznej zabawy,
- organizowanie zajęć i zabaw dzieci z zachowaniem bezpieczeństwa,
- wprowadzanie elementów wychowania komunikacyjnego.
Rozwijanie i wspieranie zainteresowań i uzdolnień dzieci
- umożliwienie dzieciom swobodnego wyboru aktywności zabawowej,
- realizacja programów autorskich,
- włączenie się do akcji „Cała Polska czyta dzieciom” – zaproszenie gości do przedszkola,
- konkurs recytatorski, przedstawienie bajek w formie teatralnej,
Organizacja cyklicznych uroczystości, które są tradycją przedszkola
- Dzień Pluszowego Misia,
- Europejsko dzień bez samochodu
- Jesienny koncert,
- Andrzejki,
- Mikołajki,
- Jasełka,
- Bal karnawałowy,
- Dzień Babci i Dziadka,
- Pożegnanie zimy – powitanie wiosny,
- Festyn Rodzinny, Dzień Matki i Ojca,
- Dzień Dziecka,
- Światowy Dzień Ochrony Środowiska
- Dzień Ziemi,
- Uroczyste zakończenie roku szkolnego,
- Wycieczki
Współudział rodziców w pracach na rzecz przedszkola
- zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola:
pomoc w zorganizowaniu strojów na uroczystości,
gromadzenie okazów do kącika przyrodniczego (owoce, warzywa, przetwory),
inne,
Kształtowanie świadomości ekologicznej rodziców
zbiórka karmy dla zwierząt, makulatury, tonerów, baterii,
- promowanie zachowań ekologicznych poprzez:
ulotki,
informacje na stronie internetowej przedszkola,
artykuły,
konkursy,
|