AKTUALNOŚCI

7 podpowiedzi, jak uczyć dzieci patriotyzmu

czwartek, 14 listopada 2019 08:22

„7 PODPOWIEDZI, JAK UCZYĆ DZIECI PATRIOTYZMU”


Umiłowanie i szacunek do Ojczyzny powinno wpajać się dziecku już od najmłodszych lat. Najlepiej poprzez zabawę, odkrywanie nowych, ciekawych rzeczy czy też wspólne celebrowanie świąt, nie tylko narodowych.

Patriotyzm – to pojęcie kojarzy nam się bardzo poważnie: z honorem,  szacunkiem i walką. Często myślimy, że są na to jeszcze za małe, że nie pojmą prawidłowego znaczenia takiej postawy. Nic bardziej mylnego! Nasze podpowiedzi, pomogą w sposób naturalny i ciekawy rozwijać w dziecku miłość i szacunek dla własnego kraju.

  1. 1. Dawaj przykład - wywieś flagę, zabierz dziecko na wybory

Dzieci są chłonne jak gąbka, najlepiej uczą się poprzez obserwacje i naśladowanie. Wasza patriotyczna postawa, wyrażająca się poprzez uczestnictwo w wyborach czy też wywieszanie flagi, będzie dla nich najlepszym przykładem jak w praktyce wyrażać swój patriotyzm. Takim działaniom zawsze towarzyszyć powinna rozmowa, która wyjaśni takie postępowanie.

  1. 2. Poznawajcie wspólnie język ojczysty - wiersze, piosenki, legendy

Każdy z nas zna wiersz „Katechizm Polskiego dziecka” Władysława Bełzy, czyli: „Kto ty jesteś? Polak mały?...”. Już dwuletnie dziecko, jest w stanie zapamiętać ten tekst, zwłaszcza gdy  będziemy się nim „bawić” w formie pytań i odpowiedzi. Polecamy również: „Twój dom” Wandy Chotomskiej, „Polska” Ryszarda Przymusa czy „Barwy ojczyste” Czesława Janczarskiego. Piosenka „Płynie Wisła, płynie” czy „Przybyli ułani pod okienko” to naprawdę wdzięczne, skoczne i z łatwym tekstem przyśpiewki, które na pewno opanują przedszkolaki. A czytanie legend polskich, będzie niesamowitą przygodą i bardzo ciekawą lekcją historii.

Dalsza część artykułu: 7 podpowiedzi, jak uczyć dzieci patriotyzmu

 

Drodzy rodzice - pysznie karmimy Wasze dzieci

wtorek, 05 listopada 2019 10:19

DRODZY RODZICE PYSZNIE KARMIMY WASZE DZIECI!

Opinia z Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego

w Mrągowie

 

II. Oceniany jadłospis dekadowy pod względem jakościowym jest prawidłowy.

Posiłki serwowane dzieciom były pełnowartościowe, urozmaicone, skomponowane w sposób kontrastowy pod względem smaku, barwy, konsystencji, zachęcający dzieci do konsumpcji. Podczas jednego posiłku wystrzegano się zestawienia dwóch potraw o podobnym charakterze (słodkim, kwaśnym czy podobnej barwie i konsystencji). W ciągu dekady zupy się nie powtarzały.

W jadłospisach zauważalna była sezonowość produktów użytych do sporządzania posiłków. Podawano świeże warzywa, np.: kapusta biała surowa i kiszona, kapusta czerwona, kalarepa, brokuły, marchew; świeże i kiszone ogórki, papryka, sałaty( masłowa, rukola, roszponka), szczypiorek oraz sezonowe owoce — gruszki, jabłka, nektarynki, brzoskwinie, śliwki, banany, maliny, truskawki.

Przy sporządzaniu posiłków zastosowano właściwe techniki kulinarne( gotowanie, pieczenie, smażenie, gotowanie na parze). Różnorodność sposobów przyrządzania potraw umożliwiała uzyskanie różnych wariantów potraw przygotowanych z tych samych produktów spożywczych.

Oceniany jadłospis spełnia wymagania zawarte w Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie grupy produktów spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełnić środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach.

Z.ca  Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego mgr inż. Ewa Kopaniec

 

 

Dofinansowanie na dywan interaktywny

wtorek, 05 listopada 2019 10:04

„Dofinansowanie na dywan interaktywny”

20. września 2019 r. zagościł w naszym przedszkolu Dyrektor Generalny Wild Polska Sp. z o. o.- Mirosław Michnowicz, który wręczył symboliczny czek na ręce Pani Dyrektor Elżbiety Połomki.

Firma - Wild Polska Sp. z o.o. od 2014 roku jest częścią globalnego koncernu- ADM (Archer Daniels Midland Company)- amerykańskiej korporacji z siedzibą w Chicago
w Stanach Zjednoczonych, zajmującej się przetwarzaniem żywności i handlem na rynkach towarowych. ADM wspiera organizacje charytatywne i społecznie użyteczne na całym świecie- w ramach programu ADM CARES. W tym roku każdy pracownik firmy mógł zgłosić projekt w jednej z trzech kategorii, mieszczących się w obszarze zainteresowań inicjatywy Nasza ADM:

ü  rozwijaniem zrównoważonego rolnictwa;

ü  zwiększaniem dostępności żywności (walka z głodem);

ü  inwestowaniem w edukację z naciskiem na programy związane z rolnictwem lub naukami ścisłymi, technologiami, inżynierią i matematyką .

Projekt złożony przez przedstawiciela firmy Wild Polska Sp. z o.o. został zgłoszony w trzeciej kategorii i otrzymał dofinansowanie w wysokości 2290 $, które zostało przyznane na zakup "Dywanu interaktywnego"- atrakcyjnej  pomocy dydaktycznej z bogatą ofertą gier, zabaw, quizów i aranżowanych sytuacji edukacyjnych nakierowanych na wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci  z uwzględnieniem podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Tego dnia dzieci z naszego przedszkola w ramach podziękowań przekazały Dyrektorowi firmy Wild Polska Sp. z o. o. własnoręcznie zrobione kartki, które były wyrazem wdzięczności za otrzymaną pomoc. Zwieńczeniem tego miłego spotkania było zrobienie wspólnego zdjęcia, które zagości w naszej przedszkolnej galerii i kronice.

Serdeczne podziękowania należy złożyć przede wszystkim p. Magdalenie Doraczyńskiej, która była pomysłodawcą i organizatorem całego przedsięwzięcia.

 

Justyna Godlewska

 

Konkurs plastyczno - techniczny pt. " Jesienne Cudaki"

wtorek, 05 listopada 2019 10:00

Konkurs plastyczno – techniczny pt. „ Jesienne Cudaki”

Dnia 25.09.2019r. w Przedszkolu Publicznym Nr 1 "Stokrotka" w Mrągowie ogłoszony został konkurs plastyczno – techniczny pt.: „Jesienne Cudaki”. Organizatorem konkursu było nasze przedszkole. Nauczycielami odpowiedzialnymi za przebieg konkursu były p. Klaudia Nadrowska

i p. Kamila Puka. Prace wykonały dzieci z pomocą rodziców. Technika prac i format były dowolne. W konkursie wzięło udział 56 dzieci. Wpłynęło 57 prac.
"Jesienne Cudaki" ocenione zostały przez komisję, w skład której wchodzili rodzice:  p. Edyta Brygoła,  p. Monika Junko i p. Małgorzata Dmochowska. Przyznano 5 pierwszych miejsc, 5 miejsc drugich i 5 trzecich. Komisja brała pod uwagę wkład pracy włożony w zrobienie  jesiennego cudaka, jego ogólny wygląd i estetykę pracy.
1 miejsce otrzymali:

Stanisław J. gr. VII

Karolina D. gr. IV

Natalia W. gr. VI

Ewelina K. gr. III

Magdalena C. gr. V


2 miejsca otrzymali:

Małgorzata K. gr. VI

Antoni G. gr. II

Oliwier B. gr. VI

Maria N. gr. III

Natan E. gr. II

3 miejsca przyznano następującym osobom:

Lilianna B. gr. II

Jan B. gr. I

Karol E. gr. VI

Ida R. gr. V

Lena Ł. gr. II


Pozostali uczestnicy konkursu otrzymali wyróżnienia. Nagrody w konkursie ufundowała Rada Rodziców Przedszkola Publicznego Nr 1 "Stokrotka" oraz pani Ewa Pietrzak z Nadleśnictwa

z  Mrągowa. Wręczenie nagród odbyło się 23.10.2019r. po koncercie jesiennym prezentowanym przez grupę V „Niezapominajki”. Prezentacja prac konkursowych odbyła się w holu przedszkolnym.

Opracowała: Klaudia Nadrowska



 

Konkurs plastyczno - techniczny pt. " Jesienne Cudaki"

wtorek, 05 listopada 2019 10:00

Konkurs plastyczno – techniczny pt. „ Jesienne Cudaki”

Dnia 25.09.2019r. w Przedszkolu Publicznym Nr 1 "Stokrotka" w Mrągowie ogłoszony został konkurs plastyczno – techniczny pt.: „Jesienne Cudaki”. Organizatorem konkursu było nasze przedszkole. Nauczycielami odpowiedzialnymi za przebieg konkursu były p. Klaudia Nadrowska

i p. Kamila Puka. Prace wykonały dzieci z pomocą rodziców. Technika prac i format były dowolne. W konkursie wzięło udział 56 dzieci. Wpłynęło 57 prac.
"Jesienne Cudaki" ocenione zostały przez komisję, w skład której wchodzili rodzice:  p. Edyta Brygoła,  p. Monika Junko i p. Małgorzata Dmochowska. Przyznano 5 pierwszych miejsc, 5 miejsc drugich i 5 trzecich. Komisja brała pod uwagę wkład pracy włożony w zrobienie  jesiennego cudaka, jego ogólny wygląd i estetykę pracy.
1 miejsce otrzymali:

Stanisław J. gr. VII

Karolina D. gr. IV

Natalia W. gr. VI

Ewelina K. gr. III

Magdalena C. gr. V


2 miejsca otrzymali:

Małgorzata K. gr. VI

Antoni G. gr. II

Oliwier B. gr. VI

Maria N. gr. III

Natan E. gr. II

3 miejsca przyznano następującym osobom:

Lilianna B. gr. II

Jan B. gr. I

Karol E. gr. VI

Ida R. gr. V

Lena Ł. gr. II


Pozostali uczestnicy konkursu otrzymali wyróżnienia. Nagrody w konkursie ufundowała Rada Rodziców Przedszkola Publicznego Nr 1 "Stokrotka" oraz pani Ewa Pietrzak z Nadleśnictwa

z  Mrągowa. Wręczenie nagród odbyło się 23.10.2019r. po koncercie jesiennym prezentowanym przez grupę V „Niezapominajki”. Prezentacja prac konkursowych odbyła się w holu przedszkolnym.

Opracowała: Klaudia Nadrowska



   

Skrzaty z jesiennego lasu

wtorek, 29 października 2019 08:28

„Skrzaty z jesiennego lasu”

Gdy za oknem świat przyodział się w kolory brązu, czerwieni i złota to znak, że przybyła do nas jesień, pora kiedy wszystko pomału przygotowuje się do odpoczynku. Nie odpoczywały jednak dzieci z grupy V „Niezapominajki”, które przygotowywały się do koncertu jesiennego, by tanecznie i z piosenką na ustach powitać Panią Jesień. Koncert  pt. „Skrzaty z jesiennego lasu” odbył się 23.10.2019 r. W przepięknych strojach, przygotowanych przez rodziców dzieci zaprezentowały się w montażu słowno- muzyczno- tanecznym. Świetnie odnalazły się w swoich rolach, a także przepięknie zatańczyły używając przy tym różnorodnych rekwizytów, tj. parasolki, chustki, liście czy pałeczki. Po zakończeniu występu nasi jesienni artyści ustąpili miejsca laureatom konkursu plastyczno- technicznego o tematyce jesiennej pt. „Jesienne cudaki”. Pani dyrektor Elżbieta Połomka wręczyła nagrody, po czym wszyscy dumnie stanęli do pamiątkowego zdjęcia. Kolejnego dnia do przedszkola przybyły tłumnie rodziny dzieci z gr. V „Niezapominajki” by zobaczyć występ swoich pociech i wziąć udział w warsztatach jesiennych. Wszyscy rodzice, a nawet babcie chętnie brali udział w zabawach ruchowych, po których przeszli do stolików, gdzie wykonali przepiękne prace plastyczne z papierowych talerzyków, liści i kasztanów pt. „Jesienne misie”. Prace można było podziwiać  holu przedszkola.

Podążając słowami dzieci, życzę wszystkim „…żeby polska jesień kolorowa była i dużo radości wszystkim przysporzyła”

Opracowała: Justyna Godlewska

 

Nasze Przedszkole i udział w akcji "BohaterON - włącz historię"

poniedziałek, 14 października 2019 06:28

Przedszkole „Stokrotka” i udział w akcji „ Bohateron – włącz historię”

 

W 75. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego rozpoczęła się czwarta edycja akcji pisania kartek i listów do powstańców warszawskich "BohaterON - włącz historię". Kampanię organizują Fundacja Rosa oraz Fundacja Sensoria z Wrocławia, a jej hasłem jest "Pamięć - edukacja - Pomoc".

BohaterON to projekt mający na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego. Akcja ma edukować społeczeństwo, bazując na tysiącach historii Powstańców. Ma pokazywać nie tylko tło historyczne, ale także sukcesy, dramaty i emocje każdego z nich.

Powstanie Warszawskie zapisało się na kartach historii jako jedno z najważniejszych wydarzeń kształtujących polską tożsamość. Było ono uosobieniem naszych kluczowych wartości, takich jak patriotyzm, wolność czy determinacja w przeciwstawianiu się wrogom. Niestety wśród kolejnych pokoleń wraz z biegiem czasu świadomość jego znaczenia stopniowo zanika. W tym samym czasie odchodzą od nas ostatni Powstańcy, którzy pełnią fundamentalną rolę w podtrzymywaniu pamięci, przedstawiając wydarzenia tamtych dni z ludzkiej perspektywy. Ludzie Ci zasłużyli na naszą wdzięczność, pamięć i szacunek.
W akcji „Kartka dla Powstańca” wzięły udział przedszkolaki z naszego przedszkola.

   

Strona 9 z 33