AKTUALNOŚCI

JAK KSZTAŁTOWAĆ NAWYKI ŻYWIENIOWE U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

poniedziałek, 09 czerwca 2014 16:27

JAK KSZTAŁTOWAĆ NAWYKI ŻYWIENIOWE U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM


Pomiędzy 1,a 3 rokiem życia rozwijają się u dzieci preferencje i nawyki żywieniowe, i jeśli są złe to powstają na całe życie, a jeśli dobre gwarantują dziecku harmonijny i zdrowy rozwój.
W tym wieku dziecko jest ciekawe i gotowe poznawać różnorodne smaki i dlatego należy rozpocząć stopniowe poszerzanie jadłospisu dziecka.
Jeżeli dziecko odrzuca proponowane potrawy nie należy poddawać się tak łatwo, należy być cierpliwym. Warto być konsekwentnym, ponieważ wzory postaw i zachowań ( także w stosunku do jedzenia) utrwalają się w pierwszych latach życia dziecka i mają szansę zaowocować w przyszłości.

Dalsza część artykułu: JAK KSZTAŁTOWAĆ NAWYKI ŻYWIENIOWE U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

 

PARADA POSTACI BAJKOWYCH

piątek, 06 czerwca 2014 18:36

PARADA POSTACI BAJKOWYCH
Dnia 31 maja 2014r. odbyła się Parada Postaci Bajkowych – uroczystość zorganizowana przez CKiT w Mrągowie, dział Biblioteka Miejska.
Szeregi Parady zasiliły także dzieci z Przedszkola „Stokrotka”, a mianowicie: Oskar Kister, Matylda Rodziewicz, Malwina i Maja Patejuk, Paweł Skalski, Jakub Piotrowski, Weronika Lis, Karolina Banach – oczywiście przebrane za postacie bajkowe.
Po przemarszu wokół Jeziorka Magistrackiego odbyła się prezentacja grup przedszkolnych na scenie małego amfiteatru. O godzinie 15 ogłoszono wyniki konkursu i wręczono nagrody rzeczowe:
1 miejsce zajęła Maja Patejuk przebrane za Pipi
2 miejsce – Malwina Patejuk przebrana za Myszkę Mini
3 miejsce – Paweł Skalski – Smerf.
Pozostali uczestnicy otrzymali wyróżnienia i nagrody. Wśród prezentów były gry planszowe i zręcznościowe, piłki, skakanki, jojo itp.

Opracowała: Marzena Krueger



 

WYCIECZKA DO SZPITALA

czwartek, 05 czerwca 2014 18:34

WYCIECZKA DO SZPITALA  - ODDZIAŁ REHABILITACJI ORAZ DO GABINETU DIETETYKA
30 maja 2014r. dzieci z grupy IV „Stokrotki” gościły na oddziale Rehabilitacji – w miejscu pracy taty Grzesia, który jest rehabilitantem  oraz w gabinecie dietetyka – pracuje tam, jako pielęgniarka babcia Kornelii. U taty Grzesia dowiedzieliśmy się, gdzie rozpisuje się pacjentom zabiegi, jak się to robi. Widzieliśmy jak wykonuje się zabieg nazywany PRĄDAMI DIADYNAMICZNYMI. Niektóre z dzieci mogły to poczuć na własnej dłoni – ponieważ pan Piotr podłączył im bardzo delikatny prąd. Widzieliśmy też tubę do której pan miał włożoną chorą nogę. Jedna z pań rehabilitantek masowała pacjentkę, która bolały plecy specjalnym urządzeniem.
Odwiedziliśmy również miejsce, gdzie wykonuje się masaże rękoma. Jest tam specjalne łóżko, które można podnosić w górę. Poznaliśmy pana, który te masaż wykonuje.
Kolejnym miejscem naszych odwiedzin była sala ćwiczeń do rehabilitacji. Były tam zabawki do manipulowania rękoma, podobne do naszych przedszkolnych (labirynty, przeplatanki). Było łóżko i krzesło do ćwiczeń po urazach nóg. „Podejrzeliśmy” dwie panie, które ćwiczyły bolące ręce pociągając za specjalne sznurki. Sala ćwiczeń to także sala z drabinkami, materacami i lustrem (dzięki niemu dzieci sprawdzały „równość” swoich ramion). Na oddziale rehabilitacji jest też miejsce, gdzie znajduje się specjalna „wanienka” do ćwiczeń rąk w wodzie. Jest także pokój, w którym chorzy są naświetlani laserem. Muszą wtedy włożyć specjalne okulary, które dzieci oczywiście przymierzały. Po zjedzeniu ciasteczek i pożegnaniu z tatą Grzesia poszliśmy na tyły budynku, gdzie jako pielęgniarka w gabinecie dietetyka pracuje babcia Kornelii. Pani Horuży opowiedziała nam o swojej pracy, pokazała gabinet lekarski oraz przedmioty, które są jej potrzebne. Dowiedzieliśmy się kilku rzeczy na temat choroby, jaką jest cukrzyca, otrzymaliśmy rozpisaną dietę „zdrowego człowieka”. Zostaliśmy też poczęstowani specjalnymi słodyczami, które mogą jeść osoby chorujące na cukrzycę.
Wrażenia z oglądania oddziału rehabilitacji i gabinetu dietetyka były opowiadane jeszcze długo w przedszkolu i w domach.
Opracowała: Marzena Krueger

 

NA LODY? MOŻE DO GOŚCIŃCA MOLO?

piątek, 30 maja 2014 18:37

NA LODY?  MOŻE DO GOŚCIŃCA MOLO?
26 maja 2014r. dzieci z grupy IV „Stokrotki” zostały zaproszone do Restauracji Gościniec Molo, gdzie jako kelnerka pracuje mama Julii – pani Klaudia.
Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania restauracji: dowiedzieliśmy się, gdzie znajduje się recepcja, widzieliśmy część restauracji, która została niedawno wybudowana – a znajduje się tam basen (wybudowany przez dziadka Julki), sauny oraz bawialnia. Dzieci chciały tam zostać od razu, ale musiały się zadowolić kącikiem zabaw dostępnym w innej części restauracji. Pani Klaudia opowiedziała nam co należy do jej obowiązków, pokazała nam bar, miejsce do wydawania śniadań, kuchnię i oczywiście salę dla gości. Mieliśmy okazję zobaczyć, jak obsługuje się gości, ponieważ zostaliśmy poczęstowani lodami. A podała je nam bardzo miła, sympatyczna i zawsze uśmiechnięta mama Julki.
Wychodząc z restauracji „posiedzieliśmy” na tarasie podziwiając roztaczający się widok na molo i Jezioro Czos. Musieliśmy zobaczyć tez z bliska obracające się drewniane koło, z którego sączyła się woda, a potem każde z dzieci mogło poślizgać się na zjeżdżalni znajdującej się przed restauracją.
Czy Gościniec Molo spodobał się dzieciom? – oczywiście, że tak.
Dziękujemy za zaproszenie.

Opracowała: Marzena Krueger

 

Talenty "Stokrotki"

czwartek, 29 maja 2014 08:59

Talenty "Stokrotki" - MAJ 2014

21 maja 2014 dzieci z Przedszkola "Stokrotka" wzięły udział w nowej imprezie przedszkolnej pt. Talenty "Stokrotki". Podczas tej uroczystości każda grupa przedszkolna miała możliwość zaprezentowania swoich umiejętności wokalno-taneczno-aktorskich na scenie w Centrum Kultury i Turystyki w Mrągowie. Wystąpienia naszych pociech były urocze i zabawne. Dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w przygotowania do tej imprezy oraz gościom za tak liczne przybycie.

   

„Jak wspomagać dziecko w rozwoju zdolności do skupienia uwagi?”

poniedziałek, 19 maja 2014 16:28

„Jak wspomagać dziecko w rozwoju zdolności do skupienia uwagi?”


Jednym z warunków powodzenia dzieci w szkole jest umiejętność dobrej koncentracji-utrzymanie myśli na tym samym obiekcie w pewnym okresie czasu. Jak można pomóc dziecku w przygotowaniu do uczenia się? Przede wszystkim należy stworzyć odpowiednie warunki do skoncentrowania się na wykonywanej pracy:
•    przygotować stałe miejsce pracy dziecka, w którym nic go nie będzie rozpraszać
•    w czasie nauki należy zwracać uwagę na przyjmowaną przez dziecko pozycję ciała
•    należy zlikwidować wszelkie zakłócenia zewnętrzne, jak grające radio czy telewizor
•    istotną sprawą jest czas, kiedy dziecko zabiera się do pracy (nasz organizm jest najbardziej sprawny intelektualnie w godzinach 8 i 12 oraz 17 i 19- są to tak zwane wyże intelektualne)

Dalsza część artykułu: „Jak wspomagać dziecko w rozwoju zdolności do skupienia uwagi?”

 

Profilaktyka logopedyczna i wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym

poniedziałek, 05 maja 2014 19:13

 


Profilaktyka logopedyczna i wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym


Komunikacja z otoczeniem to odbieranie i rozumienie komunikatów słownych oraz nadawanie czyli przekazywanie informacji swoim bliskim, znajomym i innym osobom o tym co myślimy, czujemy, widzimy, oczekujemy. Na zrozumienie kierowanych do nas wypowiedzi składa się wiele czynności, które angażują do pracy wiele narządów. Wypowiedź skierowaną do nas musimy usłyszeć, zróżnicować i rozszyfrować. W tym celu korzystamy ze słów i powiązań między słowami, które zmagazynowane są w  naszej pamięci. „Magazyn” ten rozrasta się z wiekiem dziecka.  Rolą rodzica, opiekuna jest dbanie o prawidłowy rozwój umiejętność komunikacyjnych. Od umiejętności językowych bowiem wiele zależy, jak będzie wyglądała przyszłość dziecka, jego postępy w szkole, w życiu zawodowym, osobistym dlatego, że systemu komunikacji używamy praktycznie wszędzie. Wielu specjalistów w dziedzinie logopedii zajmuje się opracowywaniem coraz to nowych metod usprawniających narządy artykulacyjne i korygujących wady wymowy. Tworzone są coraz to nowe terapie, zajęcia mające na celu niwelowanie nieprawidłowości. Warto jednak wspomnieć, że można zrobić coś wcześniej, aby uniknąć wszystkich działań związanych z terapią dziecka. Otóż istotną rolę odgrywa tu profilaktyka logopedyczna. Temu zagadnieniu chciałabym poświęcić niniejszy artykuł. Profilaktykę logopedyczną możemy zacząć już od poczęcia a nawet wcześniej.

Dalsza część artykułu: Profilaktyka logopedyczna i wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym

   

Strona 8 z 20