AKTUALNOŚCI

Śmieciomoda w Przedszkolu "Stokrotka"

poniedziałek, 25 kwietnia 2016 11:41

Śmieciomoda w Przedszkolu "Stokrotka"
Tradycją naszego przedszkola już od kilku lat jest coroczny bal ekologiczny "Śmiecio-moda", na który to też, rodzice wraz z dziećmi przygotowują cudowne i bardzo pomysłowe stroje ekologiczne z różnych "odpadów". Tak też było i w tym roku. Wszystkie dzieci prezentowały piękne stroje przechodząc po "czerwonym dywanie" w rytm dobrej muzyki. Po wesołych uśmiechach dzieci i radosnych okrzykach  można wnioskować, że była to dla nich wspaniała zabawa. Zapraszamy do oglądania zdjęć z tego niezwykłego balu na naszej stronie internetowej i dziękujemy wszystkich Rodzicom za wspomaganie naszych działań ekologicznych. Oprac. Milena Filipkowska



 

Edukacja ekologiczna dzieci przedszkolnych

WSTĘP

Stale pogarszający się stan środowiska przyrodniczego jest tematem dyskusji na całym świecie. Kryzys dotyczący stosunku człowieka do środowiska, pojawił się i narasta obejmując swym zasięgiem cały świat. Dlatego ogromnie ważnym problemem ludzkości u progu XXI wieku jest przetrwanie i stworzenie warunków godnego życia dla przyszłych pokoleń, życia w harmonii z naturą i drugim człowiekiem.

Dalsza część artykułu: Edukacja ekologiczna dzieci przedszkolnych

 

„CHORE DZIECKO W PRZEDSZKOLU?”

poniedziałek, 21 marca 2016 14:02

 

„CHORE DZIECKO W PRZEDSZKOLU?”

„Przedszkole pełni funkcję opiekuńczą, wychowawczą i kształcącą. Zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.” - to zadania statutowe przedszkolaPomimo przytaczania zapisów statutu podczas spotkań z rodzicami stwierdzamy, że przepisy to jedno, a życie w przedszkolu - drugie. Kwestię sporną między rodzicami a przedszkolem stanowi przyprowadzanie do niego chorych dzieci. Rodzice często twierdzą, że dziecko cierpi na alergię (stąd katar), kaszel, po czym okazuje się, że alergia ta przeistacza się w poważną infekcję. Tłumaczą również konieczność przyprowadzenia niezupełnie zdrowego dziecka sytuacją w pracy, która nie pozwala na pozostanie z nim w domu. Przesadą byłoby stwierdzenie, że na porządku dziennym jest przyprowadzanie chorych dzieci przez rodziców, niemniej jednak takie sytuacje zdarzają się bardzo często. Tymczasem kaszlące, zakatarzone dziecko powinno  zostać w domu, bo jego stan zdrowia stwarza zagrożenie dla niego samego - najczęściej prowadzi do pogłębienia stanu choroby, jak i dla innych przedszkolaków, które zostają narażone na kontakt z chorym kolegą.

Dalsza część artykułu: „CHORE DZIECKO W PRZEDSZKOLU?”

 

„Matematyka na wesoło”

poniedziałek, 21 marca 2016 13:50

„Matematyka na wesoło”
W Przedszkolu Nr 1 „Stokrotka” w Mrągowie po raz kolejny dzieci z najstarszych grup przedszkolnych uczestniczyły w Festiwalu Wiedzy pod hasłem „Matematyka na wesoło”. Uczestnicy udowodnili, że matematyka jest królową wszystkich nauk, która ma zastosowanie w wielu dziedzinach, np. w przyrodzie, muzyce, wiedzy polonistycznej, matematycznej itp. Dzieci zaprezentowały umiejętności praktycznego zastosowania kompetencji matematycznych w codziennym życiu, np. przeliczaniu zabawek, tworzeniu konstrukcji z figur geometrycznych, mierzeniu długości i wysokości przedmiotów. Prezentacjom towarzyszyły wiersze i piosenki, których mottem przewodnim była matematyka.

Danuta Krzymowska

 

KSZTAŁTOWANIE SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ PODSTAWĄ ZDROWIA DZIECKA

czwartek, 17 marca 2016 13:00

KSZTAŁTOWANIE SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ

PODSTAWĄ ZDROWIA DZIECKA

 

 

„Organizm dziecka potrzebuje ruchu,

gdyż to jest niezbędnym warunkiem

jego rozwijania się i samego wzrostu.”

Maria Weryho-Radziwiłłowicz

 

O zdrowiu dziecka decydują (wg S. Owczarka „Gimnastyka przedszkolaka”):

w  5-15% czynniki genetyczne,

w 5-10% środowisko fizyczne, w jakim dziecko żyje,

w 20-25% środowisko społeczne,

w 10-20% medycyna  naprawcza;

w 50% styl życia.

 

W okresie niemowlęcym i wczesnodziecięcym rozwój psychiczny i ruchowy dziecka zachodzą równolegle. Prawidłowy rozwój poznawczy nie jest możliwy bez odpowiedniej aktywności motorycznej, która jest źródłem doznań i pobudzeń prowokujących układ nerwowy dziecka do działania, czyli rozwoju. Aktywność fizyczna warunkuje kształtowanie się mięśni i prawidłowej postawy ciała oraz rozwoju funkcji zaopatrzenia tlenowego organizmu. Jest również czynnikiem prawidłowego rozwoju koordynacji ruchowej, kształtowania świadomości własnego ciała i orientacji w jego schemacie.

 

Dalsza część artykułu: KSZTAŁTOWANIE SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ PODSTAWĄ ZDROWIA DZIECKA

   

Zasady żywienia dzieci w Przedszkolu Publicznym Nr 1 "Stokrotka" w Mrągowie

niedziela, 14 lutego 2016 10:37

ZASADY ŻYWIENIA DZIECI W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 1 „STOKROTKA” W MRĄGOWIE



1.    W placówce przedszkolnej serwowane są trzy posiłki dziennie (śniadanie, obiad, podwieczorek), które pokrywają 75 proc. dziennego zapotrzebowania dziecka na energię oraz pozostałe składniki pokarmowe. Przy takim rozkładzie należy poinformować rodziców o konieczności spożycia przez dziecko małej przekąski (nie słodkiej!) przed wyjściem z domu, jak również posiłku kolacyjnego po powrocie z przedszkola (nie zaleca się spożywania przez dziecko drugiego obiadu w domu).

Dalsza część artykułu: Zasady żywienia dzieci w Przedszkolu Publicznym Nr 1 "Stokrotka" w Mrągowie

 

Przedszkole stymuluje indywidualny rozwój dzieci poprzez kształtowanie ich zainteresowań matematycznych

niedziela, 14 lutego 2016 10:21

Przedszkole stymuluje indywidualny rozwój dzieci poprzez kształtowanie
ich zainteresowań matematycznych

Oprac. Milena Filipkowska

 

Stymulowanie rozwoju jest podstawowym elementem wpływającym na to, jak ukształtuje się młody człowiek, jak będzie funkcjonować w społeczeństwie, jak będą wyglądać jego relacje i kontakty społeczne, jak będzie myśleć, czuć, odczuwać, przeżywać. Sprzyjające warunki stymulujące rozwój dziecka od lat najmłodszych warunkują w znacznej mierze kierunki  jego późniejszego rozwoju oraz efekty i sukcesy w wielu dziedzinach życia i nauki.[1] Przebywanie w otoczeniu bogatym i różnorodnym w materiały, tworzywa, surowce, pomoce, zabawki konstrukcyjne, manipulacyjne, środki dydaktyczne i wiele innych, które znajdują się w przedszkolu służą rozwojowi dziecka.[2]

Dalsza część artykułu: Przedszkole stymuluje indywidualny rozwój dzieci poprzez kształtowanie ich zainteresowań matematycznych

   

Strona 7 z 22